Ouders in armoede betrekken bij school

De betrokkenheid van ouders is een belangrijk element in de schoolmotivatie van leerlingen. Ouders betrekken is echter niet evident, zeker niet wanneer het gezin in armoede leeft.

Tijdens een bijzondere bijeenkomst van Jeugd & School DeMo bekeken we hoe we ouders in armoede meer kunnen betrekken bij school. We deden daarvoor beroep op de expertise van het Team Advies en Ondersteuning Armoede (www.tao-armoede.be). Een ervaringsdeskundige en vormingsmedewerker gaven inzicht en concrete tips vanuit de vragen en casussen die we aanbrachten.

Hieronder kan je de presentatie downloaden.

Op basis van de feedback van deelnemers bepalen we hoe we verder rond dit thema willen werken.

Feedback

Wie feedback heeft op de presentatie of een bedenking wil maken bij het initiatief, kan terecht op onderwijs@deinze.be.